Als ich unsichtbar war by Pistorius Martin

By Pistorius Martin

Show description

Read or Download Als ich unsichtbar war PDF

Best memoirs books

Across The Plains 1844

I. around the Plains II. The outdated Pacific Capital III. Fontainebleau IV. Epilogue to ''An Inland Voyage'' V. Random stories VI. Random thoughts endured VII. The Lantern-bearers VIII. A bankruptcy on goals IX. Beggars X. Letter to a tender Gentleman XI. Pulvis et Umbra XII. A Christmas Sermon

Publish This Book: The Unbelievable True Story of How I Wrote, Sold, and Published This Very Book

Expensive Reader- this can be referred to as the "back disguise copy," and also you are not any doubt acquainted with its goal. It describes what the booklet is ready, so that you can come to a decision so one can learn it. this is the matter, notwithstanding: i will not even describe this ebook, and that i wrote the rattling factor. (1) primarily, it really is like this: bored to death with the Byzantine quest of attempting to put up a singular, I make a decision in its place to chop to the chase and write a memoir approximately attempting to post a book-this booklet, to be distinct.

Enlightenment Blues: My Years with an American Guru

Enlightenment Blues is Andre van der Braak’s compelling first hand account of his courting with a fashionable religious instructor. It chronicles either the author’s religious trip and disenchantment besides the improvement of a missionary and debatable neighborhood round the instructor. It powerfully exposes the issues and must haves of disentanglement from a religious direction.

When Skateboards Will Be Free: A Memoir of a Political Childhood

“The revolution is not just inevitable, it's drawing close. it's not in basic terms coming near near, it really is really drawing close. And while the time comes, my father will lead it. ”With a profound present for shooting the absurd in lifestyles, and a deadpan knowledge that comes from surviving a surreal adolescence within the Socialist staff occasion, Saïd Sayrafiezadeh has crafted an unsentimental, humorous, heartbreaking memoir.

Additional resources for Als ich unsichtbar war

Sample text

Neun Jahre sind vergangen, seit ich das Bewusstsein wiedererlangt habe, und in dieser Zeit konnte ich mit Hilfe der einzigen Kraft, über die ich verfüge – meinen Geist – alles ergründen, vom schwarzen Schlund der Verzweiflung bis hin zum psychedelischen Land der Fantasie. In diesem engen Rahmen bewegte sich mein Leben, bis ich Virna begegnete, die als Erste und Einzige vermutete, dass in meinem Inneren ein aktives Bewusstsein verborgen ist. Sie möchte, dass ich es morgen unter Beweis stelle, wenn ich in einer Klinik untersucht und getestet werde, die darauf spezialisiert ist, Stummen zu einer Stimme zu verhelfen, die allen Betroffenen – Menschen mit Downsyndrom und Autismus oder mit Gehirntumor und Schlaganfall – Kommunikation ermöglicht.

Ich frage mich, ob mein Wissen von dem herrührt, was ich gelernt habe, bevor ich krank wurde. Vielleicht hat sich die Krankheit meines Körpers bemächtigt, von meinem Geist aber nur zeitweise Besitz ergriffen. Jetzt ist es kurz nach Mittag, das heißt, es dauert keine fünf Stunden mehr, bis mein Vater kommt und mich abholt. 00 Uhr auftaucht. 00 Uhr abholt, kann ich gar nicht beschreiben. Ich fange jetzt an zu zählen – erst die Sekunden, dann die Minuten, danach die Stunden –, und hoffentlich sorgt das dafür, dass mein Vater dadurch etwas schneller bei mir ist.

So verbrachte ich mal Tage damit, über das Handy eines Arztes zu grübeln, nachdem ich es an seinem Gürtel entdeckt hatte: Es war so viel kleiner als das meines Vaters, dass ich mich die ganze Zeit fragte, durch welche Art Batterie es wohl mit Energie versorgt wurde. Es gibt furchtbar viele Dinge, die ich gerne verstehen würde. Mein Vater schiebt den Rollstuhl, als wir das Institut für augmentative und alternative Kommunikation an der Universität von Pretoria betreten. Wir schreiben Juli 2001 – dreizehn und ein halbes Jahr nach Beginn meiner Krankheit.

Download PDF sample

Rated 4.45 of 5 – based on 9 votes